Inte imorgon heller

Anonym om Philip och Cecilia:
är dessa namn bara slumpvist tagna eller har de någon bakomliggande mening fredrik?

Philip och Cecilia. Egentligen så är det nog metaforer för något annat. Det har en betydelse vilken jag inte känner till den. Tror ni att jag fattar allt jag själv skriver om? Nej. Det kommer efter. När jag läser det igen, så förstår jag vad jag egentligen menar med det. Så vad har Philip och Cecilia för dold betydelse? Jag vet inte. När jag skrev inlägget igår så var det de första namnen som flöt upp i huvudet. Mitt undermedvetna kanske försöker berätta något för mig? Bah. Så löjligt. Ingenting stämmer just nu, allt är så förvirrande.

Den logiska förklaringen är nog att Philip och Cecilia är en del av mig. De finns därinne någonstans, simmandes i alla tankar. Kanske de kommer att betyda mer i framtiden? Jag är så dålig på det här. Jag besvarar frågor med frågor, men jag kräver svar. Vart finns de? Dessa svar? Förmodligen så finns det runt hörnet, där jag ännu inte kan se dem. Nej, Philip och Cecilia har ännu ingen mening. I min hjärna så kommer en mening skapas, eller inte. Jag kan inte avgöra det i nuläget. Någon dag kanske jag kommer att läsa det där inlägget igen och då kommer jag förstå dess innerbörd. Men inte nu. Inte imorgon heller. Någon annan dag. Då kommer jag förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0