Vissa gör det lättare

Känner mig lite sliten mellan två sidor idag. Nästan lite förlorad. Men sedan fick en tråd på imdb mig på bra humör igen. Budskapet var: Du är bara en liten tonåring. Det var då jag tänkte, hallå, det kanske inte är så illa ändå? Även fast det känns som om jag ska dö hela tiden? KOM IGEN! Jag är ju bara 16 år! (Dock 17 om 2 timmar) Fast jag känner mig inte mindre ensam för det. Nu kommer det där med att acceptera sitt öde igen, men jag lägger det på hyllan ett tag.

Åh ja, det där med förändring. Fast jag ska inte ta upp det nu. Men tänk efter själva. Hur många av er som läser min blogg är 16 år själva? Eller har varit 16? Gamla människor skulle ge vadsomhelst för att bli unga igen, men jag skulle ge vadsomhelst för att bli gammal. Att kunna se tillbaka på sitt liv och bara minnas det goda. Det onda dröjer inte kvar lika lätt, nej, det är dom goda tankarna som överlever tiden.

Så tänk på det när du misslyckas med någonting. Du är bara en liten tonåring. Egentligen är vi alla tonåringar. De som kallar sig "gamla" är bara de tonåringar som redan har gjort alla misstag. Vi sjuttonåringar har så mycket kvar att misslyckas med. Fast jag ska inte låta pessimisten ta över mig nu. Tänk också på när du lyckas med någonting som du blir riktigt stolt över att du bara är just 16 år. Du har lyckats med någonting som är värt att komma ihåg resten av livet! Glöm inte heller att alla små motgångar och uppgångar (finns det ordet) hjälper dig att skjuta ditt liv framåt.

Sen finns det en sista viktigt grej. Varje gång du läser eller ser någonting, det kan vara vadsomhelst. Vad som du än kan få ett intryck av. Det kan vara en bok, din favorit film , kanske t.o.m min blogg. Varje gång du känner en känsla så hittar du en bit av dig själv. När du är gammal så kommer du vara fylld av intryck från hela ditt liv och det är först då du kan pusta ut.

Älska dig själv. Du är bara en liten tonåring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0