Vart är du på väg?

F: Vi behöver prata...

L: Jasså?

F: Det spårade nästan ur.

L: Vad ska jag göra åt det?

F: Tänka till?

L: Nej, det är din tur att tänka till.

F: För jag brukar inte göra det?

L: Alldeles för sällan. Du glider iväg.

F: Finns inget att landa på... Finns inget att hålla fast vid...

L: Åh var inte en sådan mes. Är vi klara med varandra?

F: Varför sa du inget tidigare?...

L: För du var tvungen att försöka se förändringen själv, istället så har andra fått peka ut den för dig och hur känns det? Men det kanske är det som är grejjen, att man är den siste som märker att man har förändrats.

F: Du sa att förändring är bra?

L: Inte till det sämre och det här är en förändring som du kan styra väldigt fritt hur du vill. Gör mig inte besviken igen.

F: Okej jag ska försöka...

L: Nej, inget försök. Styr din förändring eller låt bli. Gonatt.

F: Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0