Tysta pessimisten

Känner mig fri idag, men jag ska inte säga första gången på länge. Det går liksom upp och nedåt på något konstigt sätt! Har ju en jättefin metafor för det, men jag ska inte dra upp det nu. Grejen är att jag tror inte man kan vara helt "lycklig" eller helt "deprimerad" under en viss period. Så här är det: Även när man är "deprimerad" så finns det roliga saker som gör en lycklig, MEN skillnaden är att de negativa känslorna dominerar. De liksom tar ut de positiva. När man är lycklig å andra sidan så tar de positiva känslorna över och slår ut de negativa.

Det där lät invecklat, men det är faktiskt väldigt enkelt ju mindre man tänker på det.

Iallafall så sitter jag här nu och suckar åt min kära mor som inte hittar USB-sladden till sin kamera. Grejen är att jag använde den kameran igår för att ta kort på KENT. Tyvärr så är min mammas tekniska kunskaper väldigt begränsade och bara hon vet vart hon kan ha lagt den förbannade sladden. MEN MEN jag ska inte hänga upp mig på småsaker.

En sista trevlig grej är att jag har fått en WGA-(Eller var det VGA?)sladd. Jag vet att det är mycket sladdar just nu, men förväxla den inte med den andra sladden. DEN HÄR SLADDEN gör det möjligt för mig att kolla på filmer som jag har på datorn på FET tvn med sina 48tum.

I detta nu så kom min mamma in med sladden, nu ska jag ladda upp bilder.

HEJHOPP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0