Imwithyou

Har precis sett en sjukt vacker kortfilm på 30 minuter. Sådan otroligt gripande symbolism blandat med överväldigande känslor. Skulle du vara beredd att offra allt för den du älskar? Även ifall det fanns en liten obetydlig chans, skulle du ta den för att kunna rädda livet på den du älskar? Skulle du göra det? Jag sitter och ställer dessa frågor till mig själv, men jag vet att jag inte kan ge något bra svar eftersom jag aldrig har älskat någon på riktigt...

Men hur är det med dig själv? Älskar du någon? I sådana fall, vem? Någon i din familj? En partner? Vet du säkert att du "älskar" den personen och inte bara "gillar" den? Ordet älska har blivit ett sådant starkt ord nuförtiden. Det används nästan aldrig. Trots det så skriker jag det inombords ibland. "JAG ÄLSKAR DIG". Tyvärr så är det ingen närvarande i min hjärna som kan uppfatta budskapet, men dag kanske det blir så. En dag ska även Fredrik Andersson få reda på hur det känns att vara älskad. Observera att det är en hårfin skillnad mellan att VARA älskad och KÄNNA sig älskad. Förhoppningsvis så får jag uppleva båda på samma gång.

Vad tänker du själv? Jag tror att du är älskad av någon. Det måste du vara. Annars så kan jag älska dig ifall ingen annan gör det. Visst låter det bra? Det skulle kännas så befriande att säga dom orden. Även fast många påstår att det är uttjatat så skulle jag även vilja säga de orden. Fast inte nu. Inte än. Jag måste vänta. Det är inte så långt kvar, tiden går fort.

Snart försvinner jag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0