Tv-serier

Fick just en ovanlig tanke i mitt huvud. Det är ju såhär att jag aldrig kollar på tv, och absolut inte följer någon serie på tv. Vi kan börja med serier. Varför i hela friden följer jag inte någon serie på tv? För det första så både hatar jag och älskar rutiner. Men jag kan se det framför mig, att bli tvs slav varje vecka klockan åtta framför tvn. Det känns inte som om jag uppnår någonting med det. Det är då vi kommer till ett av mina favorit citat från en av mina favoritfilmer, Fightclub. Citatet är "The things you own, end up owning you" och det är så sant när man tänker på hur dagens samhälle är. Det citatet återspeglas i en annan film, Into the Wild, där protagonisten överger alla prylar, allting.

Denna tanke som började med en helt vanlig tvserie utvecklades till något annat känner jag. Visst, jag skulle säkert älska den tvserien ifall du visade mig den och jag skulle nog börja kolla på den. Dock så kan jag inte vara en slav åt min tv. Nej, det kan jag inte. Men ni ska inte missförstå mig nu. Jag följer faktiskt en serie, MEN inte på tv. House M.D är ju faktiskt en serie i precis min smak, men jag har jju ett annat sätt ett se den. *HOST* Ska dock inte uttala mig mer om det, eftersom jag inte vet vem som nu kan tänkas läsa min trevliga lilla blogg.

Tänk efter själv när det gäller det här ämnet. Är du en tv-series slav? Du kanske är slav åt flera tv-serier eller program? Då tycker jag att du ska göra såhär, ha en tv-fri vecka och försök göra något annat. Efteråt så kan du berätta hur det känns. Ifall du känner som mig så kommer du känna lite ångest för att du inte vet vad som har hänt, men vet du vad? DET SPELAR INGEN ROLL! Det händer inte på riktigt, det är bara en tv-serie för guds skull! DET ÄR INTE HELA VÄRLDEN.

Så uträtta något viktigt istället. Gör något glad. Gör någonting överhuvudtaget som betyder någonting för någon. Du är inte en slav. Du är fri.

Friheten är din att ta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så fruktansvärt brilliant! Dina inlägg strålar av djuphet och förståelse för livets mening! I smell some God here...

2010-03-08 @ 15:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0