Svart Snö

Svart snö

Jag tittar på dig när du inte ser,
och jag önskar att jag var med.
Du är så vacker när du ler,
och alla praktprinsessor står i led.
När jag ser hur du lider,
så faller allt ned som svart snö.

Jag tänker på dig när jag är vaken,
och jag önskar att du var här.
Du är så vacker när du är naken,
och alla dårars drängar svär.
När jag ser hur du bryter ihop,
så faller allt ned som svart snö.

Jag hör din röst inom mig därtill,
och jag önskar att du fanns nära.
Du är så vacker när du blinkar till,
och alla praktprinsessor de vill lära.
När jag ser att du inte orkar mer,
så faller allt ned som svart snö.

Jag saknar dig så,
och jag önskar att du kom hit.
Du är så vacker när du vill förstå,
och alla dårars drängar luktar sprit.
När jag ser att du beredd att ge upp,
så faller allt ned som svart snö.


Jag ser att du är lika ensam som jag,
men jag önskar att du förstod.
Jag räknar alla dina andetag,
men du bara hostar blod.
Dårars drängar och praktprinessor skrider förbi,
blinda dårar ska de förbli.
När jag ser att du har valt att dö,
så faller allt ned som svart snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0