Private Lives

Har just suttit och plöjt igenom mina två episoder av House, och det senaste avsnittet var så sjukt inspirerande. Det handlade om en bloggare och hennes problem. Det där var en lam beskrivning, men det var ett oerhört vackert budskap.

För det första, kan man känna någon bättre genom en blogg än i verkligheten? I verkligenheten så är det alla sinnesintryck som styr, syn,lukt, etc... Men ansikten och alla de andra sinnesintrycken kan vara vilseledande. Kanske kan man känna en person bättre genom att läsa dennes blogg? För där delar man med sig av alla sina tankar, alla tankar som annars går förlorade. Underskatta inte dina tankar, för det är dina tankar. Låt inte de gå förlorade. Jag har några vänner som jag har känt jättelänge, men ändå så kan jag inte veta vad som rör i deras huvud nu, förutom när de berättar för mig. Tänk på vad mycket du och alla andra som inte bloggar sitter inne med. All smärta, alla tankar som du tänker när du är ensam. Vart tar de vägen?

För det andra, kan man bli kär i någon genom en blogg? Vad är det du blir kär i verkligheten? Någons utseende? Viljan att vilja vara så nära den personen som det går? Dessa saker är bekanta för mig. Jag vet att vissa har lättare att bli kära än andra, men vad blir du kär i egentligen? Kan det inte vara så att man kan bli mer kär i en person genom att läsa dennes blogg, att vandra rätt in i dennes tankar och inse, att man själv tänker dessa tankar. Jag behöver dock påpeka, att det kan vara underbart att se in i en annan människas ögon, en som man älskar. Alla dessa tankar som går förlorade. Vart tar de vägen? T.o.m jag som bloggar väldigt mycket om mina tankar, trots att jag gör det så har jag tankar som går förlorade. Jag sitter nu inte och tvingar er att börja blogga, utan att försöka uttrycka era tankar på ett papper eller på datorn. Jag tror att alla behöver det, för vi tänker alla tankar. Det spelar ingen roll hur viktiga eller smarta dom är, bara att det är DINA tankar.

Jag har tagit del av folks tankar online. Jag har blivit kär i människor online med att läsa deras bloggar. Gör det mig konstig för att jag blir kär i folks tankar? Vad är det egentligen att vara kär? Det är den frågan alla tvivlare måste ställa sig först. Det går så länge man hoppas, så länge man tror. Sluta inte tro och ge aldrig upp, så kommer du vinna i slutändan. Jag lovar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0