Morgan Freeman och Gud

Efter ha snabbtittat igenom Oscargalan (Ja, jag är medveten att den sändes för typ 3 veckor sedan) så känner jag mig lite mer filmnörd än innan jag kollade. Ser VERKLIGEN fram emot mitt individuella val på höstterminen i 2an, som är just filmkunskap! Är man dödligt intresserad så är man! Mitt andra individuella val är också ganska intressant. Det är Naturvetenskaplig världsbild - meningen med livet. Det långa namnet på en kurs menar att de INTE utgår ifrån att gud skapade världen och att livet går ut på att inte synda.

Det är just det passar mig perfekt. Sitta och prata om livet utan att låtsas om att någon sitter däruppe på ett moln och stirrar surt på mig. Är jag en tvättäkta ateist? Nej, men jag önskar nästan att jag vore det. Kan iallafall inte påstå att jag är kristen. Vad innebär det egentligen att vara kristen dessa dagar, jämfört med för 50 år sen? Det är en fråga jag ofta ställer mig själv, VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?

Men jag ska inte sitta här och smutskasta religion... Det spar jag till en annan gång, MWAHAHA! Någon gång så ska ni få höra min livsåskådning, vilket kan te sig ganska intressant, eftersom jag är en deepshit-människa. Skulle kunna sitta och prata om det i evigheter, men det är saker som måste göras nu. Tänker fan inte sitta som en desperat idiot på SÖNDAGKVÄLL och skriva mina uppsatser... Nej, måste ta tag i det nu, så jag får någonting gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0