Lö Fytyr

Det är en grej som stör mig ibland. Det här med att leva livet en gång. Man hinner ju knappast göra allt? Man måste välja vad man ska göra och utgå ifrån vad man är bra. Tänk ifall man kunde vara allt? Jag skulle vilja vara rockstjärna, konstnär, astronaut, och etc... Tänk på vad mycket olika saker det finns och hur få saker man hinner med egentligen. Vad kommer du att välja? Vad ska du göra?

Min dröm är naturligtvis att bli författare. Som Stephen King, min stora idol. Samtidigt så skulle jag aldrig vilja mecka med bilar eller operera människor. Ibland får jag den här känslan av... trygghet tror jag när jag tex är hos en läkare och han vet vad som är fel på mig. Han vet det för han är expert inom sitt område. Lika när jag följde med pappa till en bilmekaniker en gång. Efter ha ställt några frågor så kunde att svara direkt vad det var  för fel på bilen. Det är därför det är så vackert på något sätt, att alla har en viktig plats i världen. Alla fyller en viktig plats och alla är lika viktiga. Nu vill jag inte sitta här och försvara brottslingar, men tänk på att de dom gör skapar arbeten åt tex poliser. De fyller också någon slags plats i det stora hela.

Så vad ska du ägna ditt liv? Är det viktigare för dig att tjäna pengar än att gilla ditt jobb? Eller är det kanske viktigare att vara lycklig på jobbet, oavsett hur mycket betalt du får. Det är vi som sätter gränserna, det är vi som bestämmer. Vi är nästa generation och då är det dags för oss att ta över. Kan vi göra hela världen till en bättre värld? Nej, det är nästan omöjligt, men det du kan göra är att göra andras liv lättare att leva och i gengäld kommer de göra samma sak åt dig. Det handlar egentligen inte så mycket om att ta och ge , utan själva tanken bakom det.

Sedan kommer ju det där sidospåret, kärlek, som trasslar till allt, men det berättar jag en annan gång. Kom bara ihåg livets balans. Allt är inte roligt, vissa saker är dödligt tråkiga som man måste göra och när du väl är begravd i läxböckerna

så glöm inte bort att leva.

Kommentarer
Postat av: matilda

grym text, men håller däremot inte med dig gällande att man som enskild individ inte kan påverka världen till det bättre. självklart kan man göra det - i mindre utsträckning. om alla skulle ha inställningen "det gör ändå ingen skillnad" kommer allt gå åt helvete förr eller senare... men som sagt, underbar och tänkvärd text!

2010-03-24 @ 15:31:03
URL: http://constantdaylight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0