Fel väder

Vaknar, går upp ur sängen, drar upp rullgardinen och tittar ut. Nämen titta, det snöar ju. Jag sa ju att det skulle börja snöa igen. Pessimisten vinner som vanligt, det är bara dumt att gå och hoppas på att det ska bli vår bara sådår. Det hinner alltid snöa en gång till. Nu ska ni inte tro att jag GILLAR att det snöar, men jag bara accepterar sanningen. Det är jätteskönt med sol och allt snö som smälter, verkligen! Men redan då visste jag att ifall jag hoppades på att det äntligen skulle bli vår så skulle jag bli besviken. Utsätt dig inte för sådant. Ifall du är som mig så hatar du också att göra dig själv besviken om och om igen...

Ifall man är negativ så blir man aldrig besviken. (man är alltid besviken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0