Du där, ja, just dig

Just nu känner jag en vilja inom mig. En vilja att prata med dig, eller vem fan som helst på hela den här planeten. Jag vill prata om allt som vi inte har pratat om förut, för tänk om du är som mig? Tänk om vi har så otroligt mycket gemensamt fast vi inte vet om det?

Alla säger att de alltid är så ensamma, men tänk på att det finns folk där ute som skulle passa dig perfekt och t.o.m älska dig. Har du tänkt på det? Tänk på alla konversationer som du aldrig haft, alla djupa samtal som du aldrig kommer, alla härliga stunder då du aldrig känner dig ensam. Du kan hitta dessa människor, men du får inte SLUTA leta! Jag blir så irriterad på alla människor som jag aldrig kommer träffa, alla underbara människor. Jag vet att jag inte kommer träffa alla, men jag vet att jag kommer träffa många av er. Kanske kommer jag ha en djup konversation med just DIG en söndagskväll, eller din KOMPIS eller hans/hennes KOMPIS. Förstår du inte? TILLSAMMANS så kan vi förena världen.

Visst är det frustrerande? Och vet du vad? De kanske tänker på exakt samma sak som oss. Att de ska hitta sina underbara människor. Underlätter vi det för dem? Eller för oss själva? Nej, vi kan göra det bättre än så.

Mitt tips till dig som människa, prata med någon den här veckan som du aldrig har pratat med förr. Eller prata om något ovanligt med någon som du brukar prata vardagliga saker. Förstår du? Du kan hitta din soulmate redan IKVÄLL ifall du anstränger dig tillräckligt. Msn, facebook, telefon... Det spelar ingen roll. Gör inte det här för min skull, gör det för din egen. Sedan du återförenas med dina förlorade bröder och systrar.

Du ensam kan förändra världen, du mäktiga människa.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Du skriver så otroligt fint!

2010-03-20 @ 12:09:53
URL: http://javars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0