Djup konversation


F: Det kanske kommer en förändring.

L: Nej.

F: Vad menar du med "nej"?

L: Bara du kan förändra din situation.

F: Så varför har jag inte redan gjort det?

L: Du är för svag.

F: Det finns ingenting i livet som kräver styrka!

L: Jo.

F: Som vad?

L: Förändring.

F: Det är inte så enkelt!

L: Jag vet.

F: Hur kan du veta? Du vet ingenting!

L: Jag vet för att jag blundar inte för det som gör ont.

F: Men det gör jag?

L: Du låtsas. Du låtsas att det kanske finns någon dold känsla som avslöjas med tiden, men det funkar inte så. Acceptera det som gör mest ont och bli stärkt av det. I slutändan är du tillräckligt stark för att klara av en förändring.

F: Jag vet inte om jag orkar.

L: En annan av dina brister, tveksamheten. Fortsätt att tveka och du kommer aldrig att komma någonstans i livet.

F: Okej... Tack, tror jag.

L: Nej, tacka inte mig. Tacka endast dig själv ifall du har förstått innerbörden av det jag har sagt. Då har du tagit det första steget i förändringen.

F: Kommer du att stå vid min sida under tiden? Kommer du finnas där?

L: Jag kommer aldrig att lämna dig.

Kommentarer
Postat av: Robin

Bottenlöst djupt.

2010-03-02 @ 22:45:21
URL: http://robinsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0