Den grekiska flaggan

Idag tänker jag berätta om två intressanta drömmar jag drömde. "Varför?" Kanske du frågar dig själv. Visst, jag frågar mig själv det, men ingen svarar. Men jag tycker vi kan säga att vi ska se drömmar som något slags tecken. Det låter bra tycker jag. Riktlinjer för hur man ska leva och inte leva.

Nja, nu spårade det ur. Här är mina drömmar iallafall!

Den grekiska flaggan

"Min förskolelärare Birgitta och jag diskuterar hur stora sniglar kan bli och hon håller upp ett stort skal framför mig. Jag tar i det och det är sandigt och tungt. Hon säger att jag måste skynda mig och hämta den del som ska göra så världen fungerar. Jag måste vara modig.

Därefter så kommer tjejen och killen som ska hjälpa mig och i skydd av mörkret smyger vi oss närmare byggnadsställningen. Jag drar min .44 Magnum , en riktigt kraftfull pistol och går in i byggnadsställningen. Där hör jag hur han andas, vår fiende. Han har somnat i sin fåtölj framför tvn. Jag tvekar och undrar ifall jag ska skjuta honom så vi slipper ha problem med honom sen, men tjejen säger nej. Hon vill inte skada någon i onödan. Jag tar tag i den grekiska flaggan som ska rädda världen och vi skyndar oss utifrån byggnadsställningen som ser ut som en koja, medans hjärtat dunkar i halsgropen.

Plötsligt så hör vi tre en fruktansvärt vrål och 50 meter bakom oss ser vi hur vår fiende är rasande. Hans blodsprängda ögon och grin gör honom totalt skräckinjagande. Han springer allt vad han kan efter oss. Vi fortsätter att springa, vi viker av vid gympasalen och då är han nästan ikapp oss. Jag känner hur min Magnum växer sig tyngre i handen och jag vet att jag snart kan bli tvungen att använda den.

Jag skriker åt tjejen och killen att springa in i lekstugan och aktivera den grekiska flaggan så vi kan rädda världen. Det går inte att fly längre. Jag måste möta den skenande faran. Den skräckinjagande mannen är nu ifatt oss och han höjer sitt hagelgevär för att skjuta mig till småsmulor. Då höjer jag min pistol och skjuter. Första skottet träffar i hans axel och han vrålar ac raseri. Det andra och tredje missar. Plötsligt bränner det till i min axel och jag ser att även jag är träffad. Ännu en gång höjer jag pistolen och siktar längre den här gången. I samma sekund som skottet träffar mannens panna och släcker hans liv så börjar världen lösas upp runtomkring mig. Jag känner hur jag förblöder genom min skada, men jag har gjort det nödvändiga offret. Jag har räddat hela världen. Sedan blir allt vitt."


Eftersom den här drömmen blev längre än jag trodde så tar jag den andra i ett annat inlägg! Den är mycket längre och mycket intressantare. Mina drömmar har sådana fina budskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0