Charlie-syndromet

Enligt Nick Hornby så finns det fyra slags grader av kärlek på ett väldigt förenklat sätt som jag ska visa nu.

  • Att befinna sig i ett förhållande
  • Att befinna sig i ett olycklig förhållande
  • Att vara singel
  • Att vara desperat

Det känns som om jag pendlar och svajar mellan den tredje och fjärde graden, men det lutar ändå mer åt tredje graden, thanks god.

En annan sak som Nick Hornby tar upp, vilket jag själv har erfarat, är det faktum att det är lättare att ha föräldrar ifall man har en partner. Riktigt varför vet jag inte, men det blir bättre stämning på något sätt.

Så det enda jag undrar nu, har jag fallit för Charlie-Syndromet? (Nej ni kommer inte hitta det syndromet någonstans, för jag hittade just på det och ni måste läsa High Fidelity för att förstå vad jag menar) Är världens så grym mot mig? Nej.

Jag är bättre än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0