Ansgar & Evelyne

Och äntligen har jag tagit det första steget. Äntligen har jag mognat. Allt som hitills har hänt har varit tester. Alla dessa tester misslyckades jag på, men för varje misslyckande så blev jag starkare. Bara nu och först nu förstår jag vikten av dessa test. Åh Fredrik, du har varit så duktig. Där jag förut har misslyckats har jag nu lyckats. På ett öde slagfält står jag ensam kvar med huvudet högt.

Alla dessa tester har gjort mig starkare. Alla dessa misslyckanden har gjort mig starkare. Starkare för vad? Starkare för förändringen, den förändring som jag nu står inför och jag har segrat. Ja, jag har segrat. Jag blev stark nog för att klara förändringen. Inga tårar ska falla. Ingen ångest ska få sitt järngrepp om mig, nej, jag är starkare än jag någonsin har varit. Det som förut hade förintat mig har nu gjort mig starkare än någonsin. Åh Fredrik, du har varit så duktig. Jag satsade allt och gick segrande ut.

Förändring är en svår fas och jag har bara tagit första steget, men jag vet att jag kommer klara det. Jag vet att jag kommer klara av det, ja det vet jag. Jag ser ned på mina händer och knyter dom och stirrar upp i taket och väntar på att smärtan ska komma. Ingenting. Jag känner ingenting. Bara en bekant känsla. Saknad. Någonting fattas, men en dag ska jag bli hel igen. Den tionde maj ska klockorna ringa ut och känslorna vråla ut sin åsikt. För jag vinner i båda fallen. När förändringen väl har börjat kan den inte stoppas. Den går inte att stoppa. Vad jag än känner nu så kanske det inte spelar någon roll om två månader.

När jag ser tiden utlagd framför mig så känner jag ett rädsla. Det är ju så långt, men jag kommer klara det. Du finns inom mig och jag hoppas att jag finns inom dig också. Bara ifall jag är en liten prick räcker. Bara jag finns där. Du vet, där innerst inne. Jag ska aldrig göra dig besviken igen. Aldrig mer. När jag tar det sista steget i förändringsfasen ska du stå där och ta emot mig. Efter det får vi se vad som händer.



"Och som jag önskar att du var här nu
Jag vill bara höra dina hjärtslag
Och som jag önskar att vårt krig tog slut
Jag har lärt av mina misstag
Och du är lika ensam som jag"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0