Aldrig mer ensam

Det är den där känslan att inte passa in,att inte någon förstår dig. En smart kille sa till mig igår att han inte är "ensam" han är bara "själv". Det ligger så mycket sanning i dom orden. Jag brukar tänka att jag är ensam, men vad är ensam egentligen? Många använder det ordet oförsiktigt, för det har egentligen en större betydelse. Du kanske tänker den tanken att du är ensam när du ska sova. Hur många tonåringar sover ensamma i världen tror du gentemot de som sover med någon annan? Du är inte ensam om att tro att du är ensam lilla vän. Tanken att du skulle kunna ha någon bredvid dig just nu, den gör dig ensam. Du gör dig själv ensam genom att tänka sådana tankar. Jag vet det, för jag tänker på en speciell person när jag är ensam. Jag låter tanken uppsluka mig och genomsyra mig och ont gör det. Ja lilla vän, det gör ont. För hon är så långt borta.

Så är du verkligen lika ensam som du tror, eller är du bara "själv"? Tänk på alla killar och tjejer som tänker samma sak. Tänk på alla er som läser det här just nu samtidigt och tänker exakt samma tanke. Då är min fråga till er, hur ensamma är vi egentligen? Tillsammans så bildar vi en otrolig gemenskap genom att bara tänka tanken, för jag vet att ni gör det. Jag vet inte exakt vad ni tänker på, men jag vet att ni tänker någonting när ni läser det här. En grej kan jag lova dig iallafall och det är att du aldrig kommer vara ensam så länge du läser min blogg. Aldrig mer ensam. Känns det lite bättre nu? Just nu kanske du sitter och tänker på alla andra som tänker på dig. Aldrig mer ensam. En sådan underbar känsla.

Nu ska jag lägga mig och sova, men aldrig mera ensam. Inte med er. Jag ska tänka på er innan jag somnar. Tänk på mig och alla också innan du somnar. En tanke för att aldrig mer vara ensam.

Kommentarer
Postat av: dilan

Tar du dig själv som en jäkla upper power med ditt ''lilla vän'' snack? Blir faktiskt irriterad. Så nedlåtande. Att du även skriver vad man ska göra också.................. Noll ödmjukhet i dina texter.

2010-03-21 @ 22:42:01
Postat av: Matilda

Svar till "dilan": Om det inte passar sig att hänga här, varför göra det? Ett sådant här inlägg är till för att få igång tankegångarna hos dig som läsare och det är upp till var och en hur mycket man är beredd att ta åt sig.



Fredrik du ska ha cred för, åter igen, ett bra inlägg.

2010-03-22 @ 06:52:46
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med dilan lite... skippa hejjagärgud, annars är dina texter perfekta! wow.

2010-03-22 @ 23:47:14
Postat av: teermika !

äsch, smäll på med hej jag är gud <: normalbegåvade ska kunna läsa sådant utan att bli upprörda, plus att du skriver väldigt bra !

2010-03-24 @ 19:50:35
URL: http://veronikat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0