A sense of purpose

Ibland känns allting så meningslöst, ibland känns det som om ingenting är roligt längre.

Är du bekant med den känslan? Den sprider sig som ett gift och kroppen och suger ut all positiv energi. Det finns dock ett botemedel mot det. Att leva i någon annans tankar. Det kan tex vara en film, en blogg eller en bok. För varje gång du läser någonting som du gillar så får du tillbaka en bit av dig själv. Människans strävan efter att bli hel, är det livets mening?

När allt känns som mest meningslöst, så gör en mening av det. Gör något av dina tankar och var kreativ. Det finns ingen mening i att sitta och tycka synd om sig själv och tro mig, jag har testat. Så låt dig inspireras av andras liv vilket i sin tur gör att du kan inspirera andra med ditt liv. Förstår du? Tillsammans så inspirerar vi hela världen och det är därför livets är den största inspirationskällan.

Idag pratade jag med en tjej och jag uppmuntrade henne med att skriva, att uttrycka sina tankar. Grejjen när man skriver att inte haka upp sig så mycket på detaljer. Du kan ha ett ointressant liv, men det är alla TANKAR som räknas. Låt inte dom tankarna gå förlorade. Sedan så frågade den här tjejen varför jag ville hjälpa henne. Jaa, varför vill jag hjälpa henne? Det är av samma sak som jag vill hjälpa dig som läsare. Jag vill att du ska förstå dig själv bättre. Genom att skriva och läsa så blir du allt mer hel som människa. I början är du som en tom bägare, som med tiden blir fylld av intryck och känslor. Så låt mig fylla dig som någon aldrig har fyllt dig förut. Låt mina känslor och intryck inspirera dig till att bli en bättre människa.

Och plötsligt är känslan av meningslöshet borta. Du har ett syfte nu, så gå och gör dig själv stolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0