Jag var jag, men jag har förändrats och jag är inte längre jag

Att vara den man är innebär i sig själv inte att man är annorlunda, eller på något sätt märkvärdig. Att vara någon man inte är, ter sig bara annorlunda för en själv, då man skiljer sig makabert från det egna jaget. Att försöka efterlikna någon man vill vara, är en utmaning för det egna jaget, eftersom det egna jaget ständigt utvecklas. Man är inte samma person från den stund man föds till man dör, så vad innebär det i sig själv, att vara den man är? Att vara något ingen annan är, eller vara någon som man själv vill vara?

Termen att "vara den man är" är uttjatad, då den har förlorat sin forna styrka. Ifall man söker svaret på vem man är, så får man söka resten av livet, för svaret på den frågan förändras ständigt. Så låt oss börja lite försiktigt.

Vem är du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0