Vad är klockan?

Det var längesen jag kände den känslan. Men jag saknar den inte. Nej, inte längre. Vissa saker kan man bara uppskatta i själva händelsen. Vissa händelser går inte att återuppleva. Det är så patetiskt, vad har hänt med mig? Det är exakt som för 4 år sen fast VÄRRE. Det har kommit till en helt ny nivå. Läskigt, men jag tänker sluta nu. Det finns inget att hämta där. Ingenting för mig. Jag kom dit naken men jag gick därifrån flådd.

Jag känner mig som en klocka som har stannat. En klocka som någon har glömt att laga. En klocka som någon har lagt på hyllan som någon säger att den ska laga klockan nästa vecka. Men klockan ligger bara där och samlar damm. Klockan har stannat, men det har inte världen. Ingen kan stoppa tiden. Ingen kan stoppa saker från att hända. Tiden har sådan otrolig makt över oss. Den äger mig. Jag är tidens slav och det är ingenting jag kan göra åt det. Tiden är min gud och jag ber till den att gå snabbare. Det här är inte en kamp mot klockan. Vi är alla klockor. Slavar åt tiden.

Kan du laga mig? Ifall du inte kan laga mig, känner du någon som kan? Snälla, jag vill leva igen. Inte överleva. Låt mig inte bara ligga på hyllan och se mitt liv långsamt ticka iväg. Livet är en nedräkning och det är inget vi kan göra åt det.

Kommentarer
Postat av: BOÄÄÄ

för en gångs skull har du lyckats få ner något bra :P:)

2010-01-10 @ 20:19:52
URL: http://quana.blogg.se/
Postat av: Dilan

inse ditt liv!

du kan inte vänta på att livet ska ''komma'' till dig. utan själv utveckla det. common mistake by lazy selfdestructive people

2010-01-10 @ 21:01:29
URL: http://dddilan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0