Jag är glaset

Så många personer, så många röster som plötsligt ropar samtidigt. Jag försöker urskilja vart alla röster kommer ifrån men hela världen ropar. Den skriker efter mig. Tillslut ger jag efter. Jag öppnar mig själv och alla stormar mig. Tillsammans blir vi ett, tillsammans är vi hela världen. Vi är människor och gud, det spelar ingen roll. Tillsammans är vi odödliga.

Jag skulle kunna älska dig. När jag ser någonting du har skrivit så fylls jag av DIG. När du läser någonting jag har skrivit så fylls du av MIG. Hela livet är ett evigt fyllande och tömmande. Jag är glaset och du är vattnet. Fyll mig. Gör så det svämmar över. Gör så hela världen drunkar i din orkan av tankar. Gör så luften tar slut, det sista tomrummet att fylla. Först då kommer du förstå. Förstå då kommer vi älska varandra. Den enda vägen dit är din väg.

Sedan startar vår väg.




Kommentarer
Postat av: Hannah

excellento!

2010-01-18 @ 21:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0