Dramatiskt!

Såg en intressant film igår. Det sjunde inseglet, ringer det några klockor? Ifall det inte gör det så behövder du inte oroa dig. Det är lite före vår tid. Sen kanske inte en 50 år gammal svartvit film intresserar dig, men jag blev väldigt imponerad.

Filmer ska ha BUDSKAP. Inte som alla dessa actionfilmer med explosioner varje minut...(Transformers 2 *HOST*)

Jag har en lång lista på filmer jag älskar och jag tänker skriva den nu. Dock inte i någon speciell order eftersom alla dessa filmer får mig att känna olika saker.

The Shawshank Redemption
American Beauty
Fight Club
Forrest Gump
Oldboy
Saving Private Ryan
Schindler's List
The Fountain
The Green Mile
WALL-E
Donnie Darko
The Lovely Bones

OBSERVERA att alla de här filmerna är drama. Kanske jag får för mig att göra en annan lista nån gång av en annan genre. Så ifall du inte är något stort fan av drama, BLI DET NU och se de här filmerna som förändrade mitt liv.

Så vad tycker du om de här filmerna? Är dom totalt kassa eller är någon av dom det bästa du har sett? Vilka är dina favorit(drama)filmer?

Och vänta, en sista grej... IGNORANCE IS BLISS

Kommentarer
Postat av: Dilan

ignorance är inte en bliss! eller jo. i små mängder vid vissa tillfällen.

2010-01-20 @ 20:15:42
URL: http://dddilan.blogg.se/
Postat av: Robin

My mum always said "Life is like a box of chocolate, you never know what you gonna get"

2010-01-21 @ 14:20:50
URL: http://robinsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0