BörjaslutA


Blev ledsen igår när jag läste ut sista Harry Potter boken. Självklart har jag läst den förr och igår kände jag samma känsla. ENSAMHET. När resan når sitt slut går alla skilda vägar och blir lyckliga. Dom skaffar familj och blabla. Dock inte JAG för jag kan inte fortsätta läsa. Jag kan inte ta del av deras liv efter den stora resan.
Målet betyder ingenting. Det är resan dit.

Sen finns det ju ett slut som jag hatar och älskar mer än allt annat. Slutet på Narnia böckerna. Fan för dig C.S. Lewis. Vet inte om jag ska hata eller älska dig.

MEN DET SPELAR INGEN ROLL. För allt tar ändå slut. Snart tar min favvolåt slut (Kings and Queens - 30 Seconds To Mars), snart tar jullovet slut. Kom igen. Allt tar slut. Så låt oss göra det så vackert som möjligt.

Nu medans Harry Potter står och skrattar åt mig i bokhyllan så tänker jag göra mitt slut så vackert som möjligt. "Vilket slut?" Kanske du undrar.

Ånej, det har inte börjat än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0