ARGHHH

JAG LACKAR!

Varför?

För jag klarar det här själv. Jag har alltid gjort det. Det har alltid varit jag. Inte du. Du fanns aldrig där. Jag kan leva ensam och att jag lever nu är ett bevis på det. Sluta försök hjälpa mig. Sluta tryck upp sanningen i ansiktet på mig. Jag klarar mig ändå, som alltid.

Jag behöver bara en knuff. Jag behöver inte lyftas. HALLÅ? Det är det som är skillnaden. I slutändan vinner jag alltid över mig själv och på det sättet är jag oslagbar. Alla mina inre kamper vinner jag.

Varför?

För jag kämpar dem själv. Du kanske gör det lättare ibland, men det är fortfarande JAG som kämpar dem. Inte du. Genom att försöka utkämpa dem åt mig så försvagar du både dig och mig. Om du verkligen vill hjälpa mig så låt mig vinna mina inre kamper och bli starkare än någonsin. För det är det styrka är. Inre styrka. Inte den motorväg som du erbjuder. Jag vill inte ha den. Jag hugger min egen väg genom en djup djungel och går segrande ut. För jag tror på mig själv. Jag är Fredrik och jag är helt jävla oslagbar.

Kommentarer
Postat av: Jakob

Jag tycker om det här inlägget

2010-01-21 @ 18:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0