Bloggar och sånt

Sitter och läser bloggar. På senaste tiden så har jag börjar läsa andras bloggar väldigt mycket. Vissa bloggar älskar jag, andra är underhållande och vissa hatar jag, men jag läser ändå de dagligen. Det kanske är för inspiration, jag vet inte. Läste en av mina favoritbloggar nu som jag älskar och när jag läste det inlägget så insåg jag hur mycket jag har att lära mig. Så förbannat mycket kvar att lära mig om det. Hon har upplevt saker som du inte har. Kärlek. Jag kan allt negativt om det. Precis allt. Been there , done that. Det är det positiva som fattas. Allt det där vackra. Vart tog det vägen? Den som inget ser har valt att blunda.

Tids nog kommer jag förstå. För att återgå till ämnet bloggar så finns de som jag skrattar åt. Ni vet nog vilken, han kan vara så underhållande ibland. Göra något ointressant till något intressant, det är ett tecken på en bra bloggare! Det kan göra mina dagar ibland att sitta där och njuta av hans ordförråd och hans sätt att uttrycka sig... haha så roligt. Livets små hållplatser, där man kan ta en paus från den stela torra asfalterade vägen. Där kan man stanna och vila hjärnan medan man skrattar ett skratt som känns ändå ner i magen. Visst låter det trevligt?

Det finns även bloggar som jag hatar. Eller kanske inte hatar, men stark ogillar. Jag vet hur petiga många är när det kommer till "hatar". Tänker därför anpassa mig lite efter mängden. Iallafall så läser jag den varje dag, trots att jag ogillar den. Grejen är att den väcker många känslor och starka känslor blir bra inlägg här på min egen. Det brukar vara en blandning av starkt ogillande och irritation. Lite småretande kanske, men det kan göra mina dagar. Det är just den här balansen jag älskar med livet. Hat, kärlek, skratt, tårar. På något sätt så gör de varandra till vad de är. Allt blir så mycket finare... och samtidigt så uppskattar jag allt mer så småningom.

Så jag har något att lära mig av alla de här personerna. De hjälper mig att skriva min egen livshistoria, även om det bara är några ord i ett kapitel. Ifall man vill se hela bilden och förstå hela budskapet, så måste man titta på hela bilden. Även på det som gör att det svider i ögonen och det som gör att du vill titta åt ett annat håll. Många väljer att bara titta på det vackraste eller det hemskaste.

Lär dig att se hela ditt liv från ett annat perspektiv så kommer du förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0