Hatare

"Marken i en mans hjärta är stenigare. Han sår vad han kan och sköter om det."

Ni vet ju hur inspirerad jag är av min stora idol Stephen King. Jag önskar bara att jag vore mer som honom, men jag antar att man inte kan jämföra på det sättet. Sedan finns det andra personer jag stör mig på (Nu börjas det igen).

Jag skulle kunna skriva många rader om det här, fast vad vill jag kalla det? Hat? Avundsjuka? Herregud, jag vet verkligen inte längre, men jag känner ett sådant oerhört OGILLANDE mot den här personen. Det ironiska är att den personen förmodligen sitter och läser det här just nu, men jag bryr mig inte. Hon får väl sitta där och känna sig stolt, för hon utmärker sig tillräckligt för att jag ska skriva om henne. Så vad handlar det här egentligen om? "AMEN MINA TANKAR ÄR BÄTTRE ÄN HENNES, DET ÄR ORÄTTVIST". Vi tystar den barnsliga rösten och tänker efter. Vad är det hon gör som vi inte gör?

Jo, hon läser mer. Detta är nyckeln till succé. När jag kommer hem från skolan imorgon så kommer jag ha mycket att läsa. Att jag inte förstod detta tidigare är lite löjligt, men det spelar ingen roll längre. Ifall det överstiger en viss mängd så kommer jag få den egoboost jag behöver (Förtjänar?). Själva syftet (Åh det talar vi om ofta, syftet) med det här är för mig att lära känna nya människor. NYA MÄNNISKOR. Låter väl bra, men en dag kommer jag ha mycket att göra.

Därför så måste jag svälja stoltheten och börja vandra på främmande stränder och doppa tån i nya männikors hav, istället för att vänta tills de anländer till mitt hav.

Mitt hav. Mina tankar.

"VA? JAG FÖRSTÅR INTE."

Som är den största skillnaden.

The shining ser väldigt lockande ut. Jag ska dränka mig i Stephen Kings tankar ett tag, sedan sova.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0