05.12 - 18.08

Här så sitter jag i all min ensamhet och saknar jag henne. Men vad betyder det i längden egentligen? Jag minns en tjej som sa till mig att människan är egoistisk. För visst är det väl sant? Du ska stå ut med dig själv hela livet, så du kan lika gärna börja vänja dig. Nu fick jag en sådan här jag-älskar-mig-själv-för-den-jag-är-kick. Vet inte varför. Den bara dök upp. Såg ju förövrigt min favoritfilm idag, Schindler's list. Det underbara med mig själv var att jag inte kunde säga att den sög eller att den var dålig. Jag kunde bara älskad den. Inga sura kommentarer. Bara överväldigande känslor. Det är när jag hör "Whoever saves one life, saves the world entire" som allting brister. En sådan underbar känsla och ingen finns där för att förstöra den för mig.

Just därför tänker jag se en annan av mina favoritfilmer idag, i hennes frånvaro. Det är lika bra att passa på! Är väldigt sugen på Fight Club, känner jag. Fast The Shawshank Redemption känns också väldigt lockande... Eller kanske WALL-E? Nej, jag ska sluta nu. Måste fokusera på vad jag egentligen vill komma med det här inlägget. Vad jag egentligen menar är att eftersom man ska stå ut med sig själv hela livet så måste man göra saker man GILLAR och mår BRA av. Återigen tänker jag på henne, men det finns andra saker. Hon finns inte där hela tiden, även om jag önskar det så innerligt. Den högre makt som har bestämt reglerna vill att man ska kämpa lite. Härda ut kanske. Det låter fruktansvärt jobbigt, men vad gör jag. Gah.

Så i all min ensamhet så sitter jag och radar upp saker som jag kan göra med henne. Allt som jag vill göra med henne... Allt det där känns så långt borta. Har jag tur så blir det en snabbfika på tisdag, men jag kan inte säga något nu. Det är lite dåligt av mig att sitta och planera utan att bry sig om vad hon tycker. Hihi. Tyck bara inte att jag är odjup nu, jag är bara så fruktansvärt uttråkad och för tillfället är bloggen den enda tillflyktsorten. Har jag förövrigt sagt att jag bara har sovit fyra timmar inatt? Inte? Nu har jag gjort det iallafall. Fråga mig inte vad jag gjorde istället för att sova, för jag tänker inte svara. Men grejen är den att, när jag sover med andra personer (personer som jag gillar) så har jag väldigt svårt att sova. Det är som att jag ligger där på halvspänn och typ vakar. Låter skitskumt, jag vet, men så funkar jag. Så alla ni där som ligger hemma och tycker synd om er själva för att ni sover ensamma, KLAGA inte. Ni fattar inte hur bra ni har det. Tro mig, jag har också legat där i all min ensamhet och fantiserat om någon som ligger bredvid mig... Det jag utelämnade ur fantasin var hur jävla varmt det är och hur den andre personen kan sno ditt täcke så du istället ligger där och fryser arslet av dig. Så kan det gå.

Det har blivit många "allmänna" inlägg idag, men jag känner mig lite urpumpad på all djuphet. Det mesta gick åt till dikten igår. Jag älskade den. Lite ångest sådär. Även fast jag är lycklig så kan jag inte låta bli att skriva sorgligt deep shit, men nu är det nog skitsnackat. Ska försöka göra något vettigt med mig själv under tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0