fredags

ALLTSÅ, nu tänker jag berätta vad som egentligen hände i fredags.

Allting börjar med att vi var i skolan och skulle åka buss till sätra där vi skulle ha orientering :)
Medans vi väntar på bussen så kommer det en annan buss som vi inte ska åka med. Men precis innan vi vinkar bort den så ser jag i ögonvrån hur en kille springer mot oss. Han tvärstannar när han ser att vi vinkar bort bussen. Då går nersjunken med tunga steg tillbaka.

Det var då jag förstod att han skulle MED den bussen,men vi vinkade bara bort den. Jag kunde ju ha viftat på bussen att stanna, men jag gjorde det aldrig.
Haha, det var lite taskigt egentligen, men han fick väl skylla sig själv som inte var där i tid x)

SEN efter orientering, som gick ganska bra (8/10) så tänkte jag att jag inte orkade betala dom 15 kronorna för att åka tillbaka till vasa. Så jag gick. OCH VILKEN TID DET TOG. 35 minuters vandring med en helvetes träningsvärk i ben och röv. Köpte en festis på vägen för dom där 15 kronorna och det var den godaste festisen jag druckit i hela mitt liv (kändes det som då) :D

Efter en seg bussresa som vanligt så kom jag till Älvkarleby :) Min buss brukar byta linje där(från 501 till 510 som jag kommer hem med) . Idag orkade jag inte fråga ifall den skulle byta så jag satt kvar i lugn och ro. Vi åker vidare och plötsligt så svänger den åt FEL håll. Jag fattar ingenting, sen tittar jag. DET ÄR FEL BUSS. JAG HAR TAGIT FEL BUSS. Paniken ökar och jag plingar för att hoppa av vid nästa hållplats. Det gör jag. Men problemet är att det är fortfarande en jävla lång sträcka hem. Och jag ringde mamma tidigare när jag var i sätra och hon var för upptagen för att hämta mig. Så då tänker jag: Jag kan väl gå hem ?

Jo det gick ju bra. Vad tog det ?:) Ungefär en timme. En sträcka på 7,2 km, kan jag ju säga såhär i efterhand.

Kanske var det guds straff för att jag inte stannade bussen åt den där killen x) Who knows.
Så jag gick totalt en mil i Fredags. Rätt coolt.


Men så efteråt, när jag sitter skönt i min datastol. Har du lärt dig någonting av det här ?

Kanske inte.

Men det gjorde jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0