Drömmen


Idag ska jag berätta om en dröm som jag kommer ihåg väldigt bra. Men jag förstår den inte ! Så hjälp mig förstå :O




Du och jag bestämmer oss för att leta efter en skatt. Den här skatten är väldigt värdefull och vissa personer skulle kunna ta liv för att få den.

Vi beger oss ut i öknen för att leta efter den. Men vi hittar ingenting. Plötsligt så kommer skurkarna. Dom letar också efter skatten. Vi blir tillfångatagna. Skurkarna binder fast oss och förhör oss. Men vi säger ingenting.

Deras ledare tar fram en en stor kniv och skär mig i armen. Första gången gör det oerhört ont, men för varje gång han skär mig gör det mindre ont
. Han inser att han inte kommer få mig att prata.
Nu är det antt och skurkarna ska sova. Den som håller vakt somnar och snart sover alla utom du och jag.

Kniven som jag blev torterad med ligger nära. Jag lyckas få tag på den och lossar våra rep.
Vi flyr från skurkarna som nu har vaknat. Men vi har långt försprång. Jag håller fortfarande hårt i kniven.


Vi flyr genom öknen och kommer till ett övergivet stall. Jag känner att nu är vi nära vårat mål. Vi börjar leta efter skatten , men vi hittar inget. Plötsligt ser du en glasvägg.

Jag håller upp kniven och en mystisk symbol visar sig på glasväggen. Jag tar knivskaftet och slår sönder glasväggen, och se ! Det är ett hemligt rum på andra sidan fullt med gamla ljusstakar av guld och silver. I mitten av rummet så finns det ett bord. På det bordet så står det ett litet pepparkakshus.

Jag går fram och trycker på dörren med mitt finger. Då så öppnas huset och vi ser en lucka i det.
Jag öppnar luckan och där ligger det en liten chockladbit. Den vibrerar i min hand. Du säger att den ger evigt liv. Jag tänker precis stoppa den i munnen, men i sista sekunden så ändrar jag mig. Jag hör skurkarna har kommit ikapp oss. Dom kommer närmare...


Sen minns jag inte mer :D

Frågan är nu vad fan den betyder :o Den kanske inte betyder nånting, men VARFÖR stoppade jag inte den där chockladbiten i munnen så jag fick evigt liv ?

Kommentarer
Postat av: Jakob

för att det vore förskräckligt ensamt med evigt liv.

2009-10-12 @ 16:39:24
Postat av: lowy

Om man blir bjuden på choklad i en dröm så ska man köpa en lott för då vinner man :D

2009-10-13 @ 13:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0