Sanningar

Idag är jag en mystisk man.

Varför ?

Igår läste jag ut Dan Browns nya bok. Den var som jag förväntade mig och lite mer. Men den rörde om i huvet. I havet så bildades nya undervattensströmmar. Vågorna blev större. Men sen blir det lugnt igen. Let's go :)



Rätt och fel finns inte. Det finns bara sanningen.

Men när två sanningar möts så uppstår en konflikt. Vems sanning är rätt ? Och vems är fel ?

Det är fel av mig att säga att din sanning är fel och det borde vara rätt av mig att säga att den är fel, men det är fel.


En mans sanning som delas av många blir en delad sanning. Jesus är ett fint exempel. Många sa att hans sanning var fel, och han dog för sin sanning.
Miljontals människor delar idag en mans sanning. Varför ? Jag vet inte. Men det måste ha varit en bra sanning.



Du har också en sanning. Din egna sanning. Den kanske inte är lika bra som Jesus , men det är fortfarande din sanning.


Vissa människor missbrukar sin sanning och lever efter en sanning som inte stämmer överrens med deras egna.

Varför ?


För dom är vilsna i livet. Dom behöver nåt att tro på.

En vis man förklarade för mig att den enda skillnaden mellan människan och gud är att människan har glömt att hon är gudomlig.

Vi är alla skapare och förstörare. Tillsammans så bygger vi upp vår värld medans vi samtidigt river den.


På grund av sanningen.

Sen så finns det människor som tror att deras sanning är överlägsen alla andras. De är trångsynta och arroganta och vägrar se andra människors sanningar :( Det slutar med att de är blinda, för man måste se HELA bilden och inte det man vill se.

Är du en sån person ?


Ibland kan man blunda för andra människors sanningar. Sanningen kan vara på ett betryggande avstånd, men den närmar sig. Tillslut så blir det för svårt att käma emot den. Det är då den förintar dig. Vänder uppochner på din värld, inochut på ditt liv.

Sanningen är farlig.
Du är farlig.
Vi är alla farliga.

Men farligast är lögnen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fy fan vad jag vill läsa den där boken NU! Gaaah, det blir ju inte bättre av att du till och med säger att den är MER än man förväntar sig ;)

2009-11-01 @ 22:15:02
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0