Havet

Har varit rätt lite dåligt tempo här på sistone , idag ska jag förklara varför :D

1. Det har varit massa prov och läxor, ganska fullsmockad vecka
2. Sen har jag inte varit på det bästa humöret, men det håller på att vända :)




En etisk fråga.

Är det fel med skadeglädje ?

Nej, jag älskar det. Blir på så bra humör, MWAHAHAHA.
Och du som läser det här. Ta inte åt dig. Fast kanske lite. Ytterst lite.

Det är dom stora grejjerna som händer i mitt huvud som räknas. Jag ska förklara det på en väldigt poetiskt sätt, så lyssna.



Tanken är ett hav. Ibland ligger det lugnt och solen skiner. Eller ibland kanske det stormar och regnet piskar ner i havet.
Men just nu så är havet lugnt. Jag släpper in dig till mitt hav genom den här bloggen. Jag låter dig doppa fötterna i vattnet, längre kommer du inte nu.
När det är grön flagg kan du försöka gå längre ut i havet. Men akta dig när det blir röd flagg ! Då är det bara att gå tillbaka till stranden.
Nu är det grön flagg och går längre ut. Nu når vattnet dig upp till axlarna.

Du tar ett djupt andetag och dyker ner. Det är långt långt ner, man kan inte se botten. Du simmar och simmar och för varje meter så känner du hur det blir kallare och ser hur det blir mörkare. Du orkar inte hålla andan längre och försöker andas inåt. Och se, det går. Men det är inte luft du andas in, det är tankar. Minnesbilder på mig som du aldrig har sett flyter förbi. 

Nu har du kommit långt ner och det är väldigt kallt och väldigt mörkt. Du kan nästan inte ens se handen framför dig. Men se där , en ljuspunkt.
Du närmar dig den lilla ljuspunkten som blir allt större. Det är en gigantisk lysande mussla som ligger på botten. Du gjorde det, du kom till botten. Men vad är det för mussla ? Den vibrerar och du ryser till. Nu lyser den så starkt att du måste kisa.
Du lyfter upp din hand för att öppna musslan. Du måste få veta vad som finns där inuti !

I samma stund som din hand nuddar musslan så hörs det plötsligt ett muller. Musslan börjar skaka kraftigt och du sugs uppåt av en havsström. Tillslut så försvinner musslan ur din synfält och du kommer börjar närma dig ytan. Det blir ljusare och varmare. Som i en explosion så spottar havet upp dig och du landar på stranden. Du tittar upp och ser att det är röd flagg. På horisonten ser du hur en jättetsunami tornar upp sig. Vinden tjuter och du börjar springa.

Men det finns ingenstans att springa, ingenstans att gömma sig. Tsunamin kommer allt närmare och du spolas ut ur mitt huvud och vi hamnar tillbaka på min tråkiga blogg.




Kom ihåg vad jag skrev. Det är inte meningen att du ska förstå.

Du har bara doppat fötterna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0