Fjeddä

Idag när jag satt på bussen hem så fick jag en konstig tanke.

Lite utanför Gävle så steg det på en drös med dagisbarn och två fröknar. Dom hade väl varit ute på nån utflykt eller nåt ^^

Sen när jag sitter där och tittar på dom, så minns jag hur lätt det var att vara barn egentligen. Allting var en lek då.
Dom skrattar och busar med varandra. Jag ser hur en tjej tar en liten killes keps och han blir jättearg ! Jag kommer ihåg hur arg jag blev när nån tog min keps och kastade runt den ! Jag fick aldrig tag på den :( På grund av detta hemska barndomsminne så använder jag inte keps längre :o Lite tragiskt.

Dom så oskyldiga ut. Tänk ifall flickan som sitter framför mig blir våldtagen när hon är 14 ? Eller pojken som sitter brevid henne tar livet av sig vid 15 års ålder ? Kanske pojken som sitter bakom mig blir en mördare ?

Tänk hur mycket som påverkar oss när vi är små. Hade världen varit mindre grym så hade du sett mig i keps.

Så om du skulle se mig i keps eller mössa nån gång, så vet du att världen börjar bli en bättre plats att leva i.



Tänkte skriva nåt här som avslutning, men jag fick en bättre idé.
Hoppas du förstår.

Kommentarer
Postat av: Soner

I agree.

Aliens do exist!

2009-10-14 @ 18:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0