Sluta hata

Det är jämt på natten som jag blir så, vad ska man säga, djup och förstående? :o

Efter en LÅÅÅNG dag så sitter jag här ensam och övergiven och funderar på hur elak jag är ibland. För JA, jag kan vara riktigt jävla elak. Det har blivit bättre sen högstadiet, men det sitter fortfarande kvar. Den sidan av mig gömmer jag ganska bra, men tillslut kommer den och anfaller ! Den elaka sidan hatar hela världen och allra mest sig själv. Den älskar att se andra lida. Den vet precis vad den ska säga för att få dig att börja gråta. Det enda målet den har är att orsaka lidande även om den själv lider av det.

Så varför berättar jag om mina elaka sida? :o JO av en viktig anledning. När man ska försöka förstå en person så måste man se hela bilden. Inte bara titta på det man gillar. Man måste se hatet rätt i ögonen för att konfrontera det. Man måste ta allt skit från min elaka sida, bara för att hoppas att den goda sidan kommer och ställer allt till rätta igen. Den goda sidan får alltid ta smällen. Det är alltid den som får säga förlåt.

Min elaka sida kommer alltid att finnas där. Den kommer alltid att hata dig. Men inte för vad du har gjort, utan för vem du är. Det som sårar dig mest kommer den skratta åt. Och ständigt så kommer den goda sidan vara där för att ta smällen. Smällen från dig. Bekämpa inte hat med hat. Då föds det bara mer hat.


Hata inte min elaka sida. Älska den. För den är inte bara en sida, den är en del av mig.

Och jag älskar att bli älskad för den jag är.


Gör du också det ?

Börja älska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0