IT'S CATCHY !

Kände för att skriva nåt en sån här lugn Söndag. Jag längtar bara till skolan för att det ska gå fortare till lovet.

Och jo, anonyma kommentarer uppskattas :o SÄG VAD DU TYCKER. Ingen kan spåra det tillbaka till dig. Inte ens jag :)




På andra sidan floden,
där står du.
Du väntar tills det svalnar,
då flodens bredd smalnar.
Du vill att jag ställer mig bredvid dig,
men gnistorna hindrar mig.

På andra sidan floden,
där sitter du.
Du väntar tills mörkret försvinner,
då hela världen brinner.
Du vill att jag sitter bredvid dig,
men hettan hindrar mig.

På andra sidan floden,
där ligger du.
Du väntar tills tystnaden anländer,
när allt du ser är bränder.
Du vill att jag ligger bredvid dig,
men lågorna hindrar mig.

På andra sidan floden,
där står vi.
Tillsammans så brinner vi i evigheten,
men vi saknar friheten.
Tillsammans så släcker vi vår låga,
vår eviga plåga.

På andra sidan floden,
där finns ingen mer.
Efter elden finns inga spår,
i sanden där man går.
Ingen ska minnas eldens farväl,
bara dess odödliga själ.




Kommentarer
Postat av: Anonym

då ska du få dig en anonym kommentar bara därför. du skriver fint, djupt vilket är ovanligt för en kille. men vissa gånger önskar man att du var mer konkret, fast andra ändå inte. jag önskar dock att du börjar skriva lite oftare för det är ändå trevligt att läsa.

2009-12-20 @ 21:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0