Du bestämmer

Vill skriva nåt djupt här, men jag kommer inte hinna skriva mycket. Tiden bara flyter iväg.

Det är den där känslan. Eller de där känslorna. Att hata och älska sig själv. Livet älskar balans. Sen är de där andra känslorna. Att hata och älska andra. Jag tror det är lättare. För man utgår hela tiden ifrån sig själv.

Tänk efter nu. Vad gör dig lycklig som människa ? Vad älskar du i livet ?

Vi kan ta mig som exempel :) Jag älskar att lyckas med saker. Jag blir lycklig att se andra lyckliga.

Sen finns det de mindre bra känslorna.

Tänk efter nu. Vad gör dig sorgsen som människa ? Vad hatar du i livet ?

Ännu en gång tar vi mig som exempel :( Jag hatar att göra mig själv och andra besvikna. Att se hoppet försvinna ur deras ansikten som vatten torkar. Jag blir olycklig att hoppas. En vis människa sa en gång till mig att hoppet är det sista som lämnar oss innan vi dör. Men det stämmer inte. Hoppet är en parasit som äter och suger ut varenda bit av positiv OCH negativ energi i din kropp. Till sist så omvandlar den det till negativ energi och spyr ut den över hela dig. Men ifall den omvandlas till positiv energi då ?

Då är det inte hopp längre. Då är det en sanning som du gillar.
Vissa säger att jag är en negativ människa. Varför ?
För att jag väljer att se sakers sanna natur, och inte blunda för det som gör ont.

Men jag vill så gärna blunda. Jag vill så gärna låtsas. Jag vill drömma att jag flyger som jag inte har gjort på så väldigt länge. Jag vill flyga och vara fri. Inte bli jagad och tvingas överleva.

Leva eller överleva livet ?

Du bestämmer

Kommentarer
Postat av: Maria [Fotoblogg]

Härlig header

2009-12-17 @ 22:50:15
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0