Fredrik hatar hemligheter

Allt eftersom att julafton närmar sig så rullar julklapparna in. Alla i min familj retar mig för att jag inte vet vad det är i dom jävla paketen :o Varför ska man slå in dom ? Kan man inte bara få veta vad det är ? AAAAAAAAAAAAAAAH! Jag har bara önskat mig en fucking grej, men ändå får jag hur många paket som helst. GUD.

Iallafall så tänker jag ta mig friheten och berätta en liten historia, eller nej, faktiskt två historier :) Skriver det nu när jag har det färskt i minnet.

Det är en julafton för många år sen. Jag kanske var sex år. Klockan är halv sex på morgon. Jag  hade lika dåligt tålamod som på den tiden :) Jag springer upp och väcker mamma och pappa och säger attt jag vill öppna julklapparna. Men nej. Jag är tvungen att vänta tills kl 7. När det är tio minuter kvar så orkar jag inte vänta längre. Jag plockar på mig alla julklappar under granen ( vi får bara öppna ett paket på morgonen ) och springer upp till mitt rum. Sedan så ställer jag för möbler för min dörr. Sen hör jag hur gurra skriker att jag har tagit alla paket. HJÄLP!

Pappa går emot mitt rum och försöker öppna dörren. Men det går inte ! Min plan funkar, alla möbler står i vägen. Jag börjar slita upp paketen av hjärtans lust och är helt exalterad. Men tyvärr hinner jag inte öppna så många innan pappa lyckas bryta upp dörren och ta tillbaka paketen.

Åh. Det var äkta lycka :D Sen kom elaka pappa och sabbade

Sen är det ett till minne. Då var jag lite smartare :D

En annan julafton. Jag är några är äldre. Den här gången gör jag inte misstaget att väcka mamma och pappa. Klockan är nu 7. Tyst glider jag nedför trappen som en skugga. Det ända man hör är Gurras upphetsade röst däruppe. Han har väckt mamma och pappa för att tjata om julklapparna.
Jag ler åt mig själv :) Så listig jag är ! Jag plockar på mig mina julklappar och sätter mig i hörnet i vardagsrummet. Jag drar fotöljen mot mig och jag är skyddad mot omvärlden. Bara jag och mina julklappar! MWAHAHAH!!

Men ack ack, mamma och pappa la märke till tystnaden och funderade på vart jag var. Så jag blev tagen på bar gärning igen. Stackars Fredrik :(




Så ifall du tänker ge mig en julklapp, se upp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0